tirsdag, august 18, 2009

Lykkeliten

Jeg leste en artikkel i forrige måndes =Oslo i går, om lykke. Hva er egentlig lykke? I følge artikkelen ville de fleste av oss svart ja på spørsmåelt "Er du lykkelig?" Jeg ville svart ja på det, av den enkle grunn at jeg har gode venner, kjæreste og en fin familie. Videre i bladet har de stitli spørsmålet "Hva er lykke?" De har både spurt selgere av =Oslo og politikere, og svarene er ovverraskene like. Selvom selgerne gjerne ser på et sted og bo som lykke, er det gjennomgående venner, familie og det å ikke være alene som er svarene.

Jeg har allerede svart ja på om jeg er lykkelig, men hva er lykke for meg? Det kan være så mangt. Som jeg har sagt er menneskene rundt meg en stor grunn til at jeg er lykkelig, det kan også være så mye annet. Ting som er vakkert som naturen, solregn, kunst, Grünerløkka og småhus med pene vinduer. Det kan også være ting jeg gjør som å gå rundt i Oslo og se på steder jeg aldri har vært før, se en film med min kjære, sitte på kafe, grille i parken eller bare å krype under et teppe med en kopp kaffe på kalde dager. Det kan være å leve en hel dag gjennom linsa eller å få en ny kreativ idé. Somregel er det bare hverdagslige ting som jeg kan gjøre nesten hver dag, ting som ikke krever veldig mye for å få gjort.

Nå skal jeg komme i dusjen før jeg skal gjøre noe annet som gjør meg lykkelig. Nemlig spiste middag med mamma. Jeg gleder meg.

Hvor lykkelig er du, på en skala fra 1 - 10? Jeg havner nok på en 8, gjennomsnittet ligger på 7.

1 kommentar:

 
Blogglisten