lørdag, august 29, 2009

Pus i hus

Jeg klarte jo ikke å vente, selvfølgelig. Så på skolen i går, midt under fremføringene av oppstartsprosjektet sendte jeg mld til Stian. Jeg hadde jo fått vite dagen før at Kena var leveringsklar, og ville jo helst hente henne med en gang. Stian var litt småpjusk, men sa jeg iallefall kunne sende Stine en post over fjesboka og spørre om det gikk ann. Sendte henne en post med nr mitt på, og fikk mld nesten med en gang om at det var geit. Så da avtalte vi at jeg og Stian dro fra byen kl 5 og tok tog og buss opp til de i Fjellsetveien. Etter en trekvarters tid var vi fremme og fikk hilst på Stine, Lille Celina, mamma-pus og masse pusunger.

Vi ble der et par timer, så jeg fikk snakka med Stine og Kena fikk gjort seg litt kjent med oss før vi putta henne i bagen hennes og dro hjem. Det var virkelig ikke noe gøy å ligge i bagen på ryggen til Stian, så vi hadde en ganske så redd pusunge når vi kom hjem. Det var jo ikke noe bedre å være i et nytt hjem med bare nye mennesker, så hun var ganske så urolig. Gjemte seg litt her og der som det gikk ann. Så jeg og Stian spiste litt og gikk å la oss. Stian vil jo ikke ha pusen på soverommet, så det ble litt av et leven, hun sto å mjaua og mjaua, og jeg fikk så vondt av henne. Men regler er relger, så hun fikk ikke komme inn. Hun hadde visst til slutt lagt seg mellom doen sin og brannslokkningsapparatet som er like utenfor rommet vårt, så i natt legger vi antagelig et teppe eller en pute der.

I dag har det gått mye bedre, hun er med å leker og kommer opp i sofaen for kos. Hun har også ligget å sovet på armen min og i nakken min mens jeg har sovet i sofaen. Det er nemlig to syke mennesker her i dag som har ligget og sitti i sofaen i hele dag. Og Kena har løpt rundt på gulvet. Det ser endelig ut som om hun har funnet maten sin selv, nå er det bare doen som er litt langt vekke. Så vi har vært heldige med å ha fått en slik kose og leke pus. Hun kan holde seg opptatt i flere timer med å jakte på teppe. Ikke er hun større enn at hun får akkurat plass i henda våre eller, nydeligs er hun.

Vi lekte med hempa på kameraet istad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten